28 marca, 2024
  • 28 marca, 2024
26 sierpnia, 2019

Diesel czy hybryda? Co bardziej szkodzi środowisku.

Autor 0 1096 Views

Życie ciągle idzie do przodu, a naukowcy starają się wciąż szukać nowych rozwiązań, aby zapobiec skażeniu świata. Od niedawna dość popularnym sposobem na zmniejszenie ilości szkodliwych substancji w powietrzu stały się samochody elektryczne. Hybrydy mają być bardziej ekonomiczne i mniej szkodliwe dla środowiska, lecz ile w tym prawdy?
Zacznijmy od tego, że zwykła bateria z zegarka może zatruć nawet 400 litrów wody. Pomyślmy jak za kilka lat mogą szkodzić niepotrzebne, zużyte lub zepsute silniki hybryd, które są znacznie większe od zwykłych bateryjek. Co się stanie gdy przestaną być użyteczne? Na razie ludzie nie znają sposobów na pozbywanie się tego typu odpadów, a trzeba pamiętać, że każda bateria do samochodów hybrydowych jest zaprojektowana na maksymalnie 10 lat działania.
Ostatnie niemieckie badania ukazały również, że samochody hybrydowe nie zmniejszają emisji CO2 i nie zrobią tego w najbliższym czasie. Dlaczego? Wytworzenie akumulatora do tego rodzaju samochodów zwiększa ilość dwutlenku węgla w powietrzu.Wynika to z ogromnej ilości energii wykorzystywanej do wydobycia i przetworzenia litu, kobaltu i manganu, czyli kluczowych surowców potrzebnych do produkcji silnika hybrydowego. Wyliczono, że zestaw akumulatorów do modelu Tesla Model 3 wysyła do atmosfery od 11 do 15 ton CO2. Już nie mówiąc o tym, że cena tych samochodów jest strasznie wysoka i nie wszystkich na nie stać.
Dość dużą zaletą samochodów hybrydowych jest brak spalin. Samochody na ropę i benzynę produkują spaliny, które wraz z wysoką temperaturą i słońcem tworzą ozon. Tak, warstwa ozonowa chroni nas przed nadmiarem promieni słonecznych i innymi szkodliwymi substancjami z przestrzeni kosmicznej. Więc gdzie jest problem? Ozon sam w sobie jest szkodliwy dla człowieka może spowodować raka płuc, a nawet doprowadzić do śmierci.
A więc co wybrać? Hybrydy tak czy siak będą produkowane, a kiedy zwiększy się na nie popyt może naukowcy spróbują je udoskonalić. Nowe diesel nie szkodzą środowisku bardziej jak hybrydy lecz dla nich nie widać przyszłości, czy większego rozwoju.

Następny

Budowa motocykla torowego klasy 600

27 sierpnia, 2019 0
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *