Usługi  RSS
Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla przyciągają najbardziej, Netflix mocno w górę (analiza serwisów i aplikacji VoD)

Dodano: 20.11.2017 21:00 | 0 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Wśród serwisów z wideo na żądanie liderem zasięgowym jest VoD.pl, a wśród aplikacji - Player. Witrynami zdecydowane najdłużej przyciągającymi internautów są Vod.tvp.pl, Player.pl i Ipla.tv, natomiast największy wzrost odwiedzalności w skali roku osiągnął Netflix.

Tagi: NATO, Netflix
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Google udostępnia Chatbase, narzędzie do analityki chatbotów

Dodano: 20.11.2017 20:38 | 0 odsłon | 0 komentarzy


Google wprowadził do powszechnego użytku platformę o nazwie Chatbase, która pozwala twórcom botów stosowanych przez marki na stronach i w komunikatorach na ocenę skuteczności tych narzędzi. Wcześniej w testach Chatbase brały udział między innymi Ticketmaster, HBO, Keller Williams i Viber.

Tagi: Google
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Brand24 sprzedał też obecne akcje za 2,5 mln zł, 562 tys. zł dla Larq

Dodano: 20.11.2017 20:17 | 0 odsłon | 0 komentarzy


Zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 oprócz sprzedaży nowej serii akcji za 3,49 mln zł zbyła w ramach oferty prywatnej pakiet swoich obecnych akcji za 2,54 mln zł. Ogółem pozyskała więc od inwestorów 6,03 mln zł. Akcje Brand24 za 562,1 tys. zł sprzedała spółkę Larq.

Tagi: Internet
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Hashtag to nie zabawka, trzeba go używać z głową

Dodano: 18.11.2017 21:55 | 3 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

- Wiele marek nadużywa hashtagów by uchodzić w oczach młodych odbiorców za nowoczesne i wyluzowane. Hashtagi produkowane masowo stają się często nieczytelne, irytujące i groteskowe, a przygotowanie właściwego jest równie poważnym wyzwaniem jak opracowanie udanego sloganu reklamowego - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci marketingu i mediów społecznościowych: Jolanta Tkaczyk, Katarzyna Kowalczyk, Zuzanna Jasińska, Paweł Opydo, Michał Chrościcki, Sebastian Lipka i Artur Roguski.

Tagi: GUS, Katar
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Eska TV przed TVN24 i TVN na Facebooku, Disney Channel przed MTV, VIVA i TVP Sport (TOP 20)

Dodano: 18.11.2017 21:05 | 4 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Najpopularniejszą polską stacją na Facebooku jest Eska TV, a po ponad milion fanów mają też TVN24, TVN, Disney Channel Polska i MTV Polska. Natomiast najwięcej dyskusji toczy się na fanpage’ach TVN24, 4fun TV i Telewizji Republika.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Standard viewability reklam internetowych - co tak naprawdę znaczy?

Dodano: 18.11.2017 17:42 | 2 odsłon | 0 komentarzy


Z perspektywy reklamodawcy gwarancja widoczności reklamy, za którą płaci powinna być maksymalna. Sądzę, że jeśli standard ma się przyjąć, IAB powinna zachęcić rynek do szerszej debaty na ten temat i zderzyć poglądy wydawców, klientów, agencji mediowych i firm pomiarowych - nowe wytyczne co do viewability reklam internetowych analizuje Tomasz Piątkowski z Meetrics.

Tagi: Internet
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Onet, Interia i Gazeta.pl też poprawiają viewability reklam, nowa oferta Wirtualnej Polski przyspieszy zmiany (opinie)

Dodano: 17.11.2017 21:44 | 2 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Pozostali główni wydawcy internetowi inaczej niż Wirtualna Polska nie zamierzają rozliczać się za reklamy w modelu CPM wyłącznie w oparciu o wskaźnik widoczności ich emisji, przy czym pracują nad poprawą widoczności reklam. Według wydawców i domów mediowych viewability jest coraz istotniejszym, ale nie jedynym wyznacznikiem efektywności reklam internetowych.

Tagi: Internet
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Tomasz Grynkiewicz: z WP do Netguru

Dodano: 17.11.2017 21:22 | 7 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Od stycznia 2018 roku Tomasz Grynkiewicz obejmie stanowisko senior editor w firmie Netguru, gdzie będzie odpowiadał za projekty wydawnicze - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - To moment na zrobienie czegoś naprawdę top, skierowanego poza polski rynek - mówi nam Grynkiewicz.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Serwisy dzienników: na czele Fakt.pl przed Wyborcza.pl i SE.pl, w dół Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl

Dodano: 17.11.2017 21:11 | 1 odsłon | 0 komentarzy


Fakt.pl ma najwięcej użytkowników i odsłon wśród serwisów dzienników ogólnopolskich, natomiast na najdłuższej odwiedzających przyciąga PB.pl. W skali roku spore spadki odwiedzalności zanotowały Wyborcza.biz i Gazetaprawna.pl.

Tagi: NATO
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Wydawca Geek.com i „PC Magazine” kupuje Mashable za 50 mln dolarów, wycena serwisu przez rok zmalała pięciokrotnie

Dodano: 17.11.2017 21:02 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Według nieoficjalnych informacji popularny serwis Mashable zostanie zakupiony przez koncern medialny Ziff Davies. Cena przejęcia ma wynosić 50 milionów dolarów, co stanowi jedną piątą wartości firmy wycenionej w ubiegłym roku na 250 milionów.  

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Netia uruchamia platformę VoD, od 4,99 do 9,99 złotych za jeden film

Dodano: 17.11.2017 20:44 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Operator telekomunikacyjny Netia uruchomił własną wypożyczalnię filmów online. Na razie w ofercie serwisu Netia VOD znajduje się ponad 100 tytułów. Za wypożyczenie filmu trzeba zapłacić od 4,99 do 7,99 złotych za okres od 24 do 72 godzin.

Tagi: Filmy
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Facebook będzie transmitował rozgrywki amerykańskiej koszykówki uniwersyteckiej

Dodano: 17.11.2017 20:38 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Facebook nabył prawa do transmitowania w swoim serwisie meczów najbliższego sezonu uniwersyteckiej ligi koszykarskiej. Na platformie mają się pojawić w sumie 47 spotkania, a także dodatkowe materiały realizowane specjalnie dla Facebooka.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Tydzień darmowej dostawy do paczkomatów na Allegro

Dodano: 17.11.2017 20:37 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

W sobotę 18 listopada na Allegro rusza tydzień darmowej dostawy, trwający do tzw. Black Friday (24 listopada) włącznie. Jednocześnie serwis zapowiedział nowy projekt z zakresu dostaw.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Interaktywne jajka Hatchimals i „Gang Świeżaków 2” najpopularniejszymi reklamami października na YouTube (TOP 5)

Dodano: 17.11.2017 20:36 | 1 odsłon | 0 komentarzy


Październikowy ranking najpopularniejszych polskich reklam w internecie Ads Leaderboard otwiera spot z interaktywnym jajkiem Hatchimals. Drugie miejsce zajmuje „Gang Świeżaków 2” sieci Biedronka, a podium zamyka spot „Kuchni Lidla”.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Airbnb przejmuje Accomable, serwis z ofertami noclegów dla niepełnosprawnych

Dodano: 17.11.2017 20:34 | 1 odsłon | 0 komentarzy


Platforma Airbnb przejęła Accomable, serwis przeznaczony dla osób niepełnosprawnych poszukujących noclegów w różnych częściach świata. Srin Madipalli, współtwórca Accomable wejdzie do kierownictwa Airbnb i będzie zajmował się ofertami zawierającymi ułatwienia dla niepełnosprawnych wynajmujących.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Esporter.pl nowym serwisem Interii

Dodano: 17.11.2017 20:32 | 0 odsłon | 0 komentarzy


Interia.pl uruchomiła nowy serwis Esporter.pl funkcjonujący w ramach sektora „Gry” tego portalu. W nowej witrynie można znaleźć m.in. wiadomości na temat gier, sprzętu czy drużyn e-sportowych.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Trybunał Europejski może orzec usuwanie z sieci informacji o poglądach politycznych i karalności, Google protestuje

Dodano: 17.11.2017 20:31 | 2 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Trybunał Sprawiedliwości UE ma rozstrzygnąć czy w ramach prawa do bycia zapomnianym z wyszukiwarki Google powinny zniknąć informacje dotyczące poglądów politycznych konkretnych osób oraz ich karalności. Trybunał podejmie też decyzję o rozszerzeniu prawa do bycia zapomnianym na wszystkie kraje na świecie. Google przestrzega, że interes publiczny w wielu wypadkach wymaga udostępniania danych o poglądach politycznych i karalności, a terytorialne rozszerzenie prawa do bycia zapomnianym będzie narzucaniem zewnętrznej woli konkretnym krajom.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Do przeglądania mobilnego internetu smartfony wykorzystywane dużo częściej niż tablety

Dodano: 17.11.2017 20:08 | 5 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Na rynkach rozwijających się zdecydowanie najpopularniejszym urządzeniem mobilnym wykorzystywanym do przeglądania internetu są smartfony. Dominują one też na rynkach dojrzałych, ale tutaj swój udział mają też tablety - wynika z danych firmy ScientaMobile.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Startup Papukurier z milionem finansowania od Data Ventures i Kogito Ventures

Dodano: 17.11.2017 20:05 | 1 odsłon | 0 komentarzy


Poznański startup Papukurier zajmujący się dostawami posiłków z restauracji do odbiorców pozyskał ponad milion złotych na rozwój od funduszy Data Ventures i Kogito Ventures. Spółka planuje ekspansję i rozszerzenie współpracy z kolejnymi restauracjami w Polsce.

Tagi: Poznań
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

67 proc. użytkowników Netflixa ogląda go poza domem, 26 proc. w czasie pracy

Dodano: 16.11.2017 20:42 | 4 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Według badań przeprowadzonych przez Netflix większości jego użytkowników zdarza się oglądać treści z serwisu poza domem. 17 procent przyznaje się do spóźnień do pracy z powodu korzystania z Netflixa, a 7 procent - do oglądania filmów i seriali podczas korzystania z publicznych toalet.

Tagi: Filmy, Netflix
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Grupa K2 ze wzrostem wpływów i 1,3 mln zł zysku, mocno w górę rentowność pionu reklamowego

Dodano: 16.11.2017 20:34 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

W trzech kwartałach br. Grupa K2 zanotowała 76,03 mln zł wpływów ze sprzedaży i 1,35 mln zł zysku netto. W segmencie usług agencyjnych miała 1,19 mln zł zysku EBITDA, w mediowym - 1,83 mln zł, w infrastrukturalnym - 2,16 mln zł, a w IT - 466 tys. zł.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

W Rosji wydatki na reklamę online większe od telewizyjnych

Dodano: 16.11.2017 20:29 | 3 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

W III kwartale 2017 roku wydatki na reklamę internetową w Rosji osiągnęły 41 miliardów rubli i po raz pierwszy w historii tego rynku były wyższe od nakładów na telewizję. Od stycznia do końca września całkowita wartość rosyjskiej reklamy osiągnęła poziom 285 miliardów rubli.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

LOT wprowadzi dostęp do Wi-Fi na pokładach Boeingów 737 i Dreamlinerów

Dodano: 16.11.2017 20:26 | 3 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Według nieoficjalnych informacji linie lotnicze LOT zamierzają udostępnić pasażerom niektórych swoich samolotów internet w sieci Wi-Fi. Oferta będzie płatna i ma dotyczyć maszyn latających na trasach międzynarodowych.  

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Polacy wszystkich opcji politycznych udostępniają niesprawdzone treści, najczęściej ci o lewicowych poglądach

Dodano: 16.11.2017 20:22 | 2 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Według badań firmy F-Secure jedna trzecia polskich internautów o zdefiniowanych poglądach politycznych udostępnia w mediach społecznościowych niesprawdzone informacje. Takie treści są powielane zarówno przez zwolenników prawicy jak i lewicy, z lekką przewagą tych drugich. Memy najczęściej udostępniają zwolennicy poglądów lewicowych, a centrowcy upodobali sobie nie zawsze prawdziwe dane liczbowe oraz wykresy.

Tagi: Firmy
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Gazeta.pl wprowadza jednoodsłonowe galerie zdjęć. „Zyskują użytkownicy i reklamodawcy”

Dodano: 16.11.2017 20:00 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Grupa Gazeta.pl wprowadza w swoich serwisach tematycznych nowy sposób wyświetlania fotostory: zamiast dotychczasowego pokazu slajdów, zdjęcia można oglądać w ramach jednej odsłony. Ma to poprawić komfort oglądania artykułów ze zdjęciami.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Wirtualna Polska będzie rozliczać się tylko za reklamy widziane przez internautów, ma nową ofertę dla e-commerce

Dodano: 15.11.2017 21:44 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Od początku przyszłego roku oferta reklamowa Wirtualna Polska Holding będzie oparta tylko na emisjach reklam widzianych przez użytkowników. Wydawca dostosował się już do zapowiedzianych zmian w przeglądarce Chrome, wprowadza też nowe formaty dla firm prowadzących sprzedaż internetową.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Business Insider wprowadza opłaty za specjalistyczne teksty, w polskiej wersji nie ma na razie takich planów

Dodano: 15.11.2017 20:38 | 2 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Serwis Business Insider uruchomił platformę BI Prime, na której dostępne będą odpłatnie specjalistyczne teksty i analizy z dziedziny finansów i gospodarki. Miesięczna subskrypcja za korzystanie z tych treści wynosi 9,95 dolara. Jak dowiedział się serwis Wirtualnemedia.pl polska wersja Business Insidera nie ma na razie w planach wprowadzenia podobnej usługi.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Firefox Quantum do pobrania (wideo)

Dodano: 15.11.2017 20:23 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

Mozilla oficjalnie udostępniła nowe, 57. wydanie swojej internetowej przeglądarki, które nazwała Firefox Quantum.

Tagi: Internet
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Cloud Technologies z rosnącymi przychodami, zysk w górę o ponad 70 procent

Dodano: 15.11.2017 20:20 | 1 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

W III kwartale 2017 roku firma Cloud Technologies zajmująca się przetwarzaniem danych zanotowała przychody na poziomie 17 milionów złotych. Zysk netto spółki wzrósł rok do roku o 71,6 procent i osiągnął kwotę 7,9 miliona zł. - Dane stają się coraz ważniejszym aktywem w wielu branżach, popyt na nie stale rośnie, co potwierdzają trendy rynkowe - podkreśla Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.

Tagi: Firmy, Wzrok
Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Wirtualna Polska ze wzrostem wpływów o 12 proc. i 30,3 mln zł zysku, Telewizja WP 11 mln zł na minusie

Dodano: 14.11.2017 22:26 | 3 odsłon | 0 komentarzy

#zrodlo

W trzech kwartałach br. Wirtualna Polska Holding zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 12,3 proc. do 328 mln zł i spadek zysku netto o 1,2 proc. do 30,3 mln zł. Zysk EBITDA segmentu internetowego firmy wyniósł 104,8 mln zł, a strata EBITDA segmentu telewizyjnego - 11 mln zł.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

reklama
reklama