6 grudnia, 2024
  • 6 grudnia, 2024
27 sierpnia, 2019

Budowa motocykla torowego klasy 600

Autor 0 1612 Views

Czy kiedykolwiek marzyłeś o profesjonalnym ściganiu się motocyklem na torze? A może pragniesz podnieść swoje motocyklowe umiejętności by móc czuć się nieco bezpieczniej na drodze? Jeżeli jeszcze się wahasz czy zacząć swoją przygodę ze sportowymi motocyklami to przeczytaj mój artykuł i zobacz jak ja rozwiązałem ten problem :).

Wybór motocykla jako bazy do dalszej budowy.

Wielu doświadczonych zawodników ma ogromny problem by wybrać odpowiedni motocykl na tor. Ja również miałem olbrzymie wątpliwości jaki motocykl będzie dla mnie, gdyż do wyboru mamy motocykle Hondy o modelu CBR, Yamahy i słynne modele R6, najpopularniejsze modele Suzuki GSX-R w wersji SRAD i K, a także zielone bestie jakim jest Kawasaki ZX6R.
Z powodu niezbyt wygórowanego budżetu, jakim było 8 tysięcy złotych na sam zakup motocykla, miałem nieco ograniczone możliwości. Udało mi się zakupić powypadkowego ZXR6 z 2005 roku za 5 tysięcy złotych. Motocykl nie był w najlepszym stanie wizualnym, jednakże jego rama jak i silnik były w nienagannym stanie.

Przygotowanie motocykla na tor

Odpowiednie przygotowanie motocykla rozpocząłem od demontażu wszelkich zbędnych części, które na torze nie są potrzebne. Podstawowymi modyfikacjami, ograniczającymi przy okazji wagę motocykla był demontaż starych, uszkodzonych owiewek, a także lamp i lusterek, które niepotrzebnie rozpraszają uwagę na torze.
Przed dalszymi modyfikacjami udałem się kilkukrotnie na większy tor wyścigowy, jakim był Tor Poznań, by sprawdzić, co dokładnie muszę jeszcze zmienić w motocyklu.
Kluczową zmianą była zmiana przewodów hamulcowych ze zwykłych, na takie w stalowym oplocie, które poprawiają hamowanie z wysokich prędkości, które bez problemu można rozwinąć na torze.
Kolejnymi modyfikacjami, jakich dokonałem była zmiana zębatek dla poprawienia przyspieszenia mojego Kawasaki, a także montaż owiewek torowych z laminatu, by poczuć się jak zawodnik MotoGP. Na sam koniec pozostawiłem modyfikację zawieszenia, by móc je ustawić po końcowych modyfikacjach. Dlaczego? Kluczową kwestię odgrywa waga motocykla po jego modyfikacji – była ona 20 kilogramów mniejsza niż motocykl standardowy.

Następny

Piękny, sportowy wóz!

28 sierpnia, 2019 0
Leave a comment

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *