Czy kiedykolwiek marzyłeś o profesjonalnym ściganiu się motocyklem na torze? A może to Twoje dziecko pragnie rozpocząć wyścigową przygodę z wykorzystaniem motocykli? Jeżeli jeszcze się wahasz nad tym co możesz osiągnąć za kilka tysięcy złotych, to nie wahaj się już dłużej i wybierz odpowiedni motocykl by spełniać swoje marzenia.
Jaki motocykl klasyczny będzie najlepszy do wyścigów motocyklowych? Wszystko zależy od naszego budżetu jak i doświadczenia, które może być większe jak i mniejsze. W przypadku Pucharu Polski Classic możemy dostrzec motocykle naszych lat młodzieńczych, czyli przekrój produkcji z dawnych demoludów, WSK 175, MZ 250, Simson, Pannonia. Nie można zapomnieć o reprezentacji kraju Wiśni jaką jest Honda, Suzuki, Yamaha i Kawasaki.
W przypadku motocykli klasycznych, kluczem do właściwego wyboru swojej klasy w Pucharze Polski Classic jest rok produkcji motocykla, typ silnika (możemy wyróżnić motocykle dwusuwowe, które popularnie są nazywane jako 2T i motocykle czterosuwowe, które są nazywane jako 4T) a także pojemność silnika. Moim zdaniem swoją przygodę najlepiej jest zacząć od motocykli z dawnych krajów ludowych, takich jak WSK, SHL bądź MZ, gdyż łatwość uzyskania idealnej bazy motocykla jest połączona z doskonałym dostępem części i ceną stanowi doskonałe rozwiązanie, zarówno dla młodszych jak i starszych użytkowników.
Czy motocykl musi być specjalnie przygotowany na tor? Wszystko zależy od wyboru klasy wyścigowej i typu naszego silnika, gdyż w przypadku motocykli czterosuwowych, zakres modyfikacji będzie większy. Kluczowe jest przewiercenie i zadrutowanie korków spustowych i wlewowych, szczególnie mowa o korkach olejowych.
Dodatkowo motocykl, którzy bierze udział w Pucharze Polski Classic musi posiadać rozwiązania konstrukcyjne stosowane w czasie gdy był produkowany. Wszelkie modyfikacje są pozwolone w przypadku, gdy są to repliki bądź właściciel potwierdzi wykorzystanie danych części w starych gazetach i czasopismach.